Thursday 22 August 2013

perjalanan yang penuh pengembaraan...:*

hello hello hello...what a long time tak update blog..since masuk U ni, life pun dah tak tentu..kekadang tido kekadang tak..alasannya nak siapkan assignment la tutorial la, nak study la and bla bla bla...nie la akibat buat keja last minutes..bukan nak ubah sifat tu,asyik macam tu ja..:3 so today, nak sharing la, what we say "sharing is caring"..:P

so, setelah sebulan belajar hidup dekat U..sambut Ramadhan pun dekat U..tapi tapi tapi, tak la rasa sedih sebab sambut Ramadhan dekat sini pun da rasa macam sambut dengan family..dekat U kita orang, kami tak ambil cuti sempena sambut puasa, tapi well aku mesti nak balik jugak rumah berbuka dengan family even bukan 1st puasa..aku decide nak balik rumah during 1st weekend sambut Ramadhan.. AT the same time sue nak ikut aku balik sekali..aku okay je sebab aku tak la bosan dekat rumah sorang2 nanti..tetiba hari nak balik tuu, rina inform yang dia nak ikut aku balik Langkawi jugak sebab kebetulan dia tak ada latihan ape tah..so aku on je la..kitaorang ingat nak minta kebenaran balik ko-kurikulum awal hari jumaat jtu, tapi tetiba ja cikgu yang ajar kitaorang kawad tu tegas semacam..jadi *SeRAm* nak minta kebenaran balik awal..haha.
yang nak balik Langkawi dalam 5 orang..so tolak aku dengan sue yang terkandas dekat padang kawad tuu..yang lain naik teksi gerak dulu pegi Kuala Perlis..dia yang gerak dulu tu assume yang diaorang sempat beli tiket last pukul 6.30..sampai je dekat jeti, feri da nak jalan..memang diaorang frust gila la n decided taknak balik kolej and nak stay dekat luar..aku dengan sue yang berlari-lari dari padang kawad ke bazar sampai la ke bilik..bukak je pintu semua beg da takda, and ade mesej yang kitaorang kena gerak esok pagi..aku dengan sue okay je..lepas je bukak puasa, maklum la kan mesti penat..time tengah sedap2 rehat, diaorang 4 orang kol and suruh kitaorang gerak g jumpa diaorang dekat KFc...lepas je solat bagai semua tuu.kami pun naik la teksi pegi dekat diaorang..diaorang decide nak stay homestay..so malam tu kami semua bermalam dekat homestay and keesokan harinya kami bertolak balik LAngkaWI..:3 feri kami bertolak awal la jugak..kami cadang nak balik rehat2 dulu then baru keluar nak g shopping ke ape ke..lepas abis berehat kami cadang nak bawak sue and rina naik CaBle CaR..perempuan nie memang tak sah la kalau keluar tu ambil gambar setiap sudut bumi yang ada..haha ..lepas je naik Cable CaR, kami gerak pegi bazar untuk beli makanan nak berbuka...sebelom balik rumah tu, kami bawak sue nd rina pusing kejap dekat pantai..

the next day, kami keluar pekan nak beli coklat n jalan2 kejap...lepas shopping coklat, kami singgah pantai Pasir Hitam..pasir dekat pantai nie warna hitam..actually aku pun tak sure sejarah dia..tapi pasir tu memang lain dari pasir lain..saja ja bawak sue and rina dekat situ koz dekat situ ada orang jualan survenior murah2..mana la tahu kot2 diaorang nak belikan pape untuk family...detinasi last kami singgah rumah afini, lepas jumpa dengan mak dia and solat..kami pun bertolak balik and nak siap2 balik U..

 so nie kenangan kami masa jalan2 dekat Langkawi































No comments:

Post a Comment